Sumo
.
Οι δύο βασικές πηγές από τις οποίες μπορούμε να αντλήσουμε την καταγωγή και την ιστορία του Sumo ή Sumai είναι τα αρχαία ιαπωνικά βιβλία Kojiki και Nihon-shoki. Το πρώτο σημαίνει «Ιστορία της αρχαιότητας», γράφτηκε το 712 μ.Χ. και αναφέρεται στην ιαπωνική ιστορία από την αρχαιότητα έως και το έτος 628 μ.Χ. Το δεύτερο σημαίνει «Ιαπωνικά Χρονικά», γράφτηκε σε κινεζική δομή το 720 μ.Χ. και αναφέρεται στην ιαπωνική ιστορία έως το 699 μ.Χ.
[ Και στις δύο αυτές πηγές δεν αποτυπώνεται η πανάρχαια ιστορία των γηγενών λαών των ιαπωνικών νησιών. ]

Στο Kojiki περιγράφεται η ένοπλη αναμέτρηση ανάμεσα σε δύο θεούς, τον Takeminakata no Kami και τον Takemikazuchi no Kami για την διεκδίκηση της "χώρας" Izumo (του σημερινού νομού Shimane). Νικητής αναδείχτηκε ο δεύτερος. Η πληροφορία αυτή ανήκει στη σφαίρα της μυθολογίας και γίνεται μόνο απλή αναφορά.

Στο Nihon-shoki όμως η αναφορά είναι ιστορική και ανάγεται στο 24 π.Χ. Εδώ περιγράφεται η αναμέτρηση (χωρίς κανονισμούς και εξοπλισμό) μεταξύ των πρωταθλητών Nomi no Sukune και Taima no Kehaya, παρουσία του 11ου αυτοκράτορα της Ιαπωνίας Suinin, με σκοπό την ανάδειξη του επικρατέστερου όλων. Όπως περιγράφεται στα «Χρονικά», ο πρώτος, αφού επέφερε με κλωτσιές κάποια κτυπήματα, με τα οποία έσπασε τα πλευρά του αντιπάλου, στη συνέχεια τον στραγγάλισε μπροστά στον αυτοκράτορα. Για το λόγο αυτό ο Nomi no Sukune θεωρείται ο ιδρυτής του Sumai που σημαίνει «Πλήρης Μάχη».

Προς το τέλος της περιόδου Nara (710-794) ο 45ος αυτοκράτορας Shoumu (724-749) καθιερώνει το «Sumai-no-Sechi» ή αλλιώς «Πρωτάθλημα Sumai».
Οι αγώνες άρχισαν σιγά-σιγά να διαδίδονται σ’ όλη την τότε ιαπωνική επικράτεια και το νέο αυτό άθλημα άρχισε να γίνεται ολοένα και δημοφιλέστερο. Στην προσπάθεια των αρχόντων να διατηρηθεί επίκαιρο και προσπαθώντας να διαφυλάξουν την ακεραιότητα των αθλητών δημιουργήθηκαν κανονισμοί οι οποίοι καταργούσαν, εκτός από τον φορητό οπλισμό, τις κλωτσιές, τις γροθιές, τα κτυπήματα και τους στραγγαλισμούς. Έτσι το άθλημα άρχισε να γίνεται περισσότερο παλαιστικό και λιγότερο πυγμαχικό και πολεμικό.

Έτσι άλλαξε σιγά-σιγά η εμφάνιση των αθλητών και σήμερα βασίζονται περισσότερο στο βάρος τους και λιγότερο στις τεχνικές ή τη φυσική τους κατάσταση για να αναδειχτούν νικητές. Παραμένουν όμως οι πιο ακριβοπληρωμένοι και οι πιο διάσημοι στην Ιαπωνία.
.
Από τις αρχές του 18ου αιώνα ο καλύτερος εν ενεργεία διαχρονικά αθλητής φέρει τον τίτλο του Yokozuna, που εκτός από τη σημασία του ανώτερου βαθμού στο άθλημα υπονοεί και την αγνότητα που εκπορεύεται από τη θρησκεία του Shinto.


Ο πολυνίκης αθλητής του Sumo Asashoryu Akinori.
.

Asashoryu Vs Hakuho, πρώην (68ος) και νυν (69ος) Yokozuna.
.

Παρουσίαση αθλητών πριν από τους αγώνες.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο